WEBSHOP ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)
A jelen általános szerződési
feltételek (a továbbiakban „ÁSZF”) célja, hogy a www.epadlo.hu, online
áruházban (a továbbiakban „webshop”) történő vásárlás szabályait és feltételeit
rögzítse.
1.Regisztráció
A webshopban történő vásárláshoz
regisztráció szükséges. Ön a regisztrációval elismeri,
hogy a jelen ÁSZF-et és az Adatkezelési Szabályzatot elolvasta és az azokban
foglaltakkal egyetért.
A webshop üzemeltetője:
Név: HSG Consulting Kft.
Székhely: 1165 Budapest, Zsemlékes út 25. fszt. 4
Raktár: 1165 Budapest, Zsemlékes út 25. 3-as kapu (bejárat a Nyílpuska utca felől)
Cégjegyzékszám: 01-09-186859
Adószám: 24870302-2-42
Bankszámlaszámok:
HUF 12010611-01687666-00100005
EUR 12010611-01687666-00200002
Web: www.epadlo.hu
Ügyfélszolgálat: rendeles@epadlo.hu
A regisztrációhoz az alábbi
adatokat kell megadnia:
Vezetéknév
Keresztnév
E-mail cím
Telefonszám
Szállítási adatok
A számla kiállításához szükségünk
lesz a számlázási adataira is:
Cég vagy az Ön neve
Adószáma
Utca, házszám
Irányítószám
Város
Ezek után meg kell adnia jelszavát.
A regisztrációval Ön kijelenti,
hogy cselekvőképes, a rendelés megtételére jogosult. A regisztráció során
megadott adatait a vonatkozó adatvédelmi jogszabályok szerint megőrizzük és
harmadik személyeknek nem szolgáltatjuk ki. A rendelés során megadott adatai a
szállító részére a kiszállítás érdekében, célhoz kötötten kerülnek átadásra.
1.1. A szerződés tárgyának lényeges jellemzői
Valamennyi termék mellett megtalálja annak leírását, jellemzőit, valamint a
fizetendő vételárat. Ezek az árak a webshop eladási árai. Magyarországon ez a
bruttó árat jelenti. Külföldi vásárlás esetén a különböző járulékos költségek
minden esetben a vásárlót terhelik, legyen az például bármiféle adó, vagy vám,
a teljesség igénye nélkül. Amennyiben további kérdései lennének, keressen meg
minket elérhetőségeink valamelyikén.
2. A megrendelés és visszaigazolás
2.1. A webshopban lévő termékeket (a továbbiakban „Termékek”) a webshopon
keresztül rendelheti meg. A megrendelés beérkezését a rendszer automatikusan
azonnal visszaigazolja. Korábbi rendeléseit a „Saját fiók” menüpontban, a
"Rendeléseim" hivatkozásra kattintással tekintheti meg. Kérjük, hogy
az esetlegesen felmerülő kérdéseit, a "Kapcsolat" menüpont alatt lévő
e-mail címen tegye fel! A megrendelés rögzítéséről és a szállítás várható
időpontjáról 48 órán belül e-mailben tájékoztatást („visszaigazolás”) küldünk.
Rendelése ezen visszaigazolással válik véglegessé, azaz Cégünk ezen
visszaigazolással – és a vételár megfizetésével - válik kötelezetté a Termék
leszállítására. A visszaigazolásban nem részletezett szerződéses feltételek
tekintetében a jelen ÁSZF szabályai irányadók, azaz az ÁSZF maradéktalanul az
Ön és Cégünk között létrejövő szerződés részét képezi. Cégünk, mint eladó a
jelen ÁSZF feltételeitől kizárólag írásban tér el. A visszaigazolás és a jelen
ÁSZF feltételei közötti eltérés esetén a visszaigazolásban foglalt feltételek
az irányadók.
A megrendelések feldolgozása és kiszállítása kizárólag hétköznapokon
történik.
2.2. Az Eladó - a Vevő megrendelése alapján - a mindenkor érvényes
árlistájában található áruk beszerzését, és a saját raktárába (és/vagy egyéb
helyre) történő leszállítását, valamint az áruk vételárának megfizetése
ellenében az áruk tulajdonjogának átruházást vállalja.
2.3. Az Eladó a megrendelés
írásbeli visszaigazolásában visszaigazolt feltételekkel vállalja teljesíteni az
adásvételt. Eladó és Vevő (a továbbiakban együttesen: „felek”, bármelyikük
külön: „fél”) között a teljesítésre vonatkozó kötelezettség az Eladó részéről –
a Vevő megrendeléséről - küldött írásbeli visszaigazolással jön létre.
Amennyiben a Vevő a visszaigazolás tartalmával bármilyen okból kifolyólag nem
ért egyet, úgy azt írásbeli nyilatkozatban (elektronikus úton a mintaterem@dreamstore.hu e-mail címen) kifogásolhatja 24 órán belül (nyilatkozattétel).
A nyilatkozattétel elmulasztása a
Vevő részéről a visszaigazolás elfogadását, azaz a visszaigazolásban rögzített
feltételek szerinti adásvételi szerződés létrejöttét jelenti.
Az Eladó fenntartja magának a
jogot, hogy a webáruházban bármilyen technikai okból tévesen megjelenő árakat
legkésőbb a megrendelés visszaigazolásban helyesbítse.
2.4. Az Eladó fenntartja magának a
jogot, hogy a megrendelések beérkezésekor, amennyiben a regisztráció adatainak
valódisága kérdéses vagy értelmezhetetlen, az adatokat törölje, és az ezekkel
az adatokkal feladott megrendeléseket érvénytelennek minősítse. A megrendelés
jóváhagyása után elektronikusan a megrendelés már nem törölhető. A megrendelés
visszavonását a vásárló elektronikus levelezési címen teheti meg a megrendelés
visszaigazolásától számított 24 órán belül.
3.
Teljesítés
3.1. Eladó a visszaigazolás szerint
értékesíteni kívánt árut, amennyiben az raktárkészleten nincsen, az áru
gyártójától/forgalmazójától megrendeli és a saját raktárába szállítja. Eladó az
áru beérkezésekor értesíti a Vevőt.
3.2. Az áruk átadás-átvételére az
Eladó raktárában kerül sor. A Vevő által kért kiszállítás esetén azonban az
árukat Eladó a visszaigazolásban vállalt feltételekkel, a visszaigazolásban
megjelölt címre kiszállítja. Eladó az áruk kiszállításának várható időpontjáról,
legalább az azt megelőző 3 nappal tájékoztatja a Vevőt.
3.3. Az áru mennyiségi és minőségi
megvizsgálása a teljesítés helyén történik meg. Vevő az áru átadásakor az áru
mennyiségét és minőségét tételesen köteles ellenőrizni az átvételkor. Vevő az
Eladó által kiállított számlán, a szállítólevélen vagy külön átvételi
elismervényen aláírásával igazolja, hogy az árut hiánytalan mennyiségben és
megfelelő minőségben átvette, amennyiben ezzel ellentétes kifejezett kifogás
nincsen a dokumentumon. Az áru kifogás nélküli átvétele után Eladó utólagosan
szállítási sérülésekből adódó reklamációt nem fogad el.
3.4. Vevő köteles megfelelő
személyt biztosítania az áru átvételére (cégjegyzésre jogosult tisztségviselő,
megfelelő meghatalmazott, Vevő fuvarozója, stb.). Az áru átvételére megjelent
személy köteles az Eladónak igazolnia az áru átvételére való jogosultságát.
Felek e körben rögzítik, hogy amennyiben a számlán, a szállítólevélen vagy
külön átvételi elismervényen az átvétel igazolásánál a Vevő vagy meghatalmazottja
aláírása elhelyezésre kerül, úgy az árukat a Vevő részére leszállítottnak
tekintik.
3.5. Amennyiben Vevő a megvásárolni
kívánt árut nem veszi át a teljesítés idejéről történt értesítés kézhezvételét
követő 3 napon belül, úgy késedelembe esik. Ez esetben Eladó jogosult az
aktuális árlistája szerinti raktározási költséget felszámítani, valamint 15
napot meghaladó késedelem esetén a teljesítéstől elállni, mely esetben Vevő
köteles az Eladónál felmerült valamennyi költséget és kárt az Eladó felhívására
megfizetni. Elállás esetében Eladó jogosult a Vevő által fizetett foglalót
megtartani, illetőleg a kapott előlegből a felmerült költségeit/kárát
kielégíteni.
3.6. Az áruk Vevő, vagy Vevő
fuvarozója részére történő átadásával a kárveszély átszáll a Vevőre.
3.7. Vevő az adásvételtől a
visszaigazolt áru vételárának megfelelő összegű bánatpénz fizetése mellett
jogosult elállni (ez tartalmazza az Eladó összes költségét). Vevő jogosult az
adásvételtől az Eladó felé fizetendő kártérítési, kártalanítási vagy egyéb
fizetési kötelezettség nélkül elállni, amennyiben az eladni kívánt áruk
forgalmazója/gyártója az árukat részben vagy egészben nem szállítja le az Eladó
részére.
4.
Tulajdonjog
fenntartása, szavatosságvállalások
4.1.
Eladó a leszállított áruk feletti
tulajdonjogát a vételár teljes kiegyenlítéséig kifejezetten fenntartja. Vevő
tudomásul veszi, hogy az áruk felett rendelkezni (pl. továbbértékesítés,
beépítés stb.) kizárólag a teljes vételár megfizetését követően jogosult.
4.2.
Eladó a Vevő részére átadott árura
a hatályos jogszabályokban előírt szavatossági és jótállási feltételeket
vállalja. Az Eladó garantálja, hogy a felmerülő jótállási problémákat a gyártó
vagy a termék importőre felé továbbítja.
A szavatosságra és a jótállásra
vonatkozó további információk, a fogyasztónak minősülő vásárlók esetében, a
jelen Általános Szerződési Feltételek 3. számú mellékletében olvashatók.
4.3. Eladó szavatol azért, hogy az
általa forgalmazott termékek minden tekintetben megfelelnek a vonatkozó
hatályos jogszabályok előírásainak. Amennyiben a termék valamilyen okból az
előírásoktól eltér, akkor a Vevő az Eladó felé az áru átvételt követően
haladéktalanul jelezni köteles, hogy ezen esetben Eladó a szükséges
intézkedéseket meg tudja tenni.
4.4. Felek megállapodnak, hogy az
Eladó késedelmes vagy hibás teljesítésből, illetőleg meghiúsulásból eredő
kártérítési felelősséget a vételár 10%-ban korlátozzák, figyelemmel arra is,
hogy az Eladó teljesítése jelentősen függ az áru gyártójától/importőrétől.
Felek nem tekintik Eladó késedelmének, ha a megvásárolni kívánt áru
gyártója/importőre nem vagy késedelmesen tudja időben leszállítani az árukat az
Eladó részére, illetőleg, ha vis maior (felek érdekkőrén kívül felmerülő, előre
nem látható olyan körülmény, melynek elhárítására önhibájukon kívül nem
képesek) lép fel.
5. A termék visszaszolgáltatása
5.1. A Vevő az Eladóval kötött
szerződéstől kizárólag az alábbiak szerint jogosult elállni. A Vevő elállási
jogának gyakorlására vonatkozó szabályozást, amennyiben a Vevő fogyasztónak
minősül, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet, egyebekben pedig a
Polgári Törvénykönyv tartalmazza.
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
értelmében a fogyasztó a szerződéstől 14 napon belül indoklás nélkül elállhat.
A fogyasztó az elállási jogát adásvételi szerződés esetén a termék
kézhezvételétől számított 14 napon belül gyakorolhatja.
5.2. A terméket eredeti, sértetlen
állapotban kell a számlával, ill. kitöltött visszavásárlási nyilatkozattal
együtt visszajuttatnia az Eladó címére. Az Eladó kizárólag új állapotú
(sérülésmentes, hiánytalan tartalmú, sértetlen csomagolású, nem használt vagy
korábban nem beépített) termék visszaszolgáltatása esetén köteles a termék vételárát
megtéríteni. Az elállási jog gyakorlása semmilyen többletköltséget nem jelent a
vásárló számára, a termék visszajuttatásáról azonban a Vevőnek kell
gondoskodnia, az ezzel kapcsolatos költségek a Vevőt terhelik.
5.3. Az Eladó utánvétes postai küldeményt
technikai okokból nem tud fogadni.
Vevő elállása esetén, amennyiben a
Vevő fogyasztó, az Eladó haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való
tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Vevő által
ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel
összefüggésben felmerült költségeket is.
A szabályos Vevői elállás vagy
felmondás esetén az Eladó a Vevőnek visszajáró összeget a Vevő által igénybe
vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Vevő kifejezett
beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is
alkalmazhat, de a Vevőt ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
Ha a Vevő kifejezetten a legkevésbé
költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a
vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
Termék adásvételére irányuló
szerződés esetén az Eladó mindaddig visszatarthatja a vételárat, amíg a Vevő a
terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt
visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
5.4. Elállás esetén az Eladó a
termék vételárát nem köteles abban az esetben visszatéríteni, ha a termék nem
eredeti állapotban került visszaszállításra (pl. sérült, kopott, használt,
sérült csomagolás stb.).
5.5. Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható.
Cégünk kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy a Vevő
nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1)
bekezdésében foglalt esetekben:
a)
a szolgáltatás
nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését
követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes
beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás
egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b)
olyan termék vagy
szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás
által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő
alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c)
olyan nem előre
gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett
kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a
fogyasztó személyére szabtak;
d)
romlandó vagy
minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
e)
olyan zárt
csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból
az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f)
olyan termék
tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul
vegyül más termékkel;
g)
olyan alkoholtartalmú
ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem
befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az
adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés
teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül
sor;
h)
olyan vállalkozási
szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére
keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése
céljából;
i)
lezárt csomagolású
hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának
adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást
felbontotta;
j)
hírlap, folyóirat és
időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
k)
nyilvános árverésen
megkötött szerződések esetében;
l)
lakáscélú
szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás,
személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez
kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben
meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m)
a nem tárgyi
adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a
fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a
fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről,
hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
5.6. Az elállási/felmondási jogra vonatkozó további
információk, fogyasztónak minősülő Vevők esetében, a jelen Általános Szerződési
Feltételek 1. számú mellékletében találhatók.
6. Fizetési feltételek
6.1. Az áruk vételárát, továbbá szolgáltatások díját a
webáruház (www.epadlo.hu) tartalmazza. Vevő kötelezettsége az Eladó aktuális
árainak megismerése azajánlatkérés/megrendelés előtt.
6.2. Amennyiben Eladó a visszaigazolásban foglalót
vagy előleget jelölt meg a teljesítés előfeltételeként, úgy a teljesítést csak
ezen összeg beérkezését követően kezdi meg. Erről az Eladó díjbekérőt készít,
melyet a Vevő által a regisztráció során megadott email címre kézbesít. Eladó
fenntartja az árváltoztatás jogát, amennyiben Vevő az előleget/foglalót a visszaigazolás
kézhezvételétől számított 5 munkanapon belül nem fizeti meg. Eladó ebben az
esetben elállásra is jogosult.
6.3. Amennyiben a visszaigazolás másképp nem
rendelkezik, az áruk teljes vételárának megfizetése a megrendeléssel
egyidejűleg esedékes. Eladó mindaddig megtagadhatja az áruknak Vevő részére
történő átadását, amíg a vételár megfizetése maradéktalanul meg nem történik.
6.4. Amennyiben felek a fentiektől eltérően utólagos
banki átutalással történő fizetésben állapodtak meg, úgy Eladó legkésőbb az
áruk átadásával átadja a számláját is, melyet Vevő az abban foglaltak szerint
köteles teljesíteni.
6.5. Egy összeg akkor minősül megfizetettnek, ha azt
az Eladó számlavezető bankja az Eladó számláján jóváírta. Vevő az Eladónak
fizetendő vételárral szemben semmilyen követelésének/igényének beszámításra nem
jogosult.
6.6. Amennyiben Vevő bármely fizetési
kötelezettségének teljesítésével késedelembe esik, úgy a Polgári
Törvénykönyvben meghatározott mértékű késedelmi kamatot is köteles megfizetni
az Eladó részére a késedelmes összeg után a késedelembe esés napjától a tényleges
fizetés megtörténtéig. Eladó jogosult megtagadni a Vevő további kiszolgálását,
amennyiben Vevőnek tartozása áll fenn Eladó felé. Vevő köteles továbbá az
Eladónak a Vevő lejárt tartozásának behajtása során felmerült összes költséget
is megtéríteni (pl. ügyvédi munkadíj 30 eFt+ÁFA/óra áron).
7. Vegyes rendelkezések
7.1. Felek kötelezettséget
vállalnak arra, hogy az együttműködésük során a részükről eljáró személyek
birtokába jutott minden információt szigorúan bizalmasan, üzleti titokként
kezelnek, valamint azokat a másik fél előzetes írásbeli engedélye nélkül
semmilyen módon nem hozzák nyilvánosságra, illetve harmadik személy tudomására,
illetve másként nem használják fel.
7.2. A jelen ÁSZF-vel kapcsolatos jognyilatkozatokat –
a jelen ÁSZF ettől kifejezetten eltérő rendelkezése esetén – írásban kell
megtenni, melyet hatályosan kézbesíteni a másik fél számára személyes átadás
útján (átvételi elismervény ellenében), illetve postai úton
tértivevényes-ajánlott küldemény formájában lehet. A közlés időpontja az
átvételi elismervényen, illetve a tértivevényen megjelölt időpont. Felek
megállapodnak abban, hogy az egymáshoz intézett írásbeli nyilatkozataikat,
amelyeket tértivevényes levélpostai küldeményként – a felek címére –
szabályszerűen postára adtak, a postára adást követő 8. (nyolcadik) napon a
másik féllel közöltnek, részére kézbesítettnek kell tekinteni akkor is, ha a
küldemény ténylegesen kézbesíthető nem volt, vagy azokról a másik fél nem
szerzett tudomást. Amennyiben a jelen ÁSZF hatálya alatt bármelyik fél
adataiban, elérhetőségeiben változás áll be, arról a másik felet 5 napon belül
írásban értesíteni köteles. Ennek elmulasztásából eredő összes költség, kár
megtérítésére a mulasztó fél köteles.
7.3. Amennyiben az alkalmazandó jogszabályok alapján a
felek esetleges jogvitájának elbírálására nem a Pesti Központi Kerületi
Bíróság, a Budai Központi Kerületi Bíróság, a Fővárosi Törvényszék vagy a
Budapest Környéki Törvényszék az illetékes, úgy a felek jogvitájukra a
Budapesti II. és III. Kerületi Bíróság, illetve a Székesfehérvári Törvényszék
kizárólagos illetékességét kötik ki a per tárgyától, illetve a pertárgy
értékétől függően.
7.4. A jelen Általános Szerződési Feltételek azon rendelkezéseit,
amelyeket a Ptk. vagy más jogszabály így különösen a 45/2014. (II. 26.) Korm.
rendelet kizárólag a fogyasztónak minősülő személyekkel (Ptk. 8:1. (1) bekezdés
3. pont és Fgytv. 2. § a) pont) kötött szerződésekre rendel alkalmazni,
fogyasztónak nem minősülő vásárló esetében a szolgáltató nem köteles
alkalmazni.
7.5. A jelen ÁSZF-re és annak értelmezésére a magyar
jogszabályok vonatkoznak. A jelen ÁSZF-ben nem, vagy nem teljeskörűen
szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv rendelkezéseit tekintik
irányadónak.
7.6. Fogyasztói panaszügyintézés írásban, illetve
telefonon történik, az info@epadlo.hu címen, valamint a +36 30 828 6985 telefonszámon. Ügyfélkapcsolati pontunk
(székhelyünkön) hétfőtől péntekig 9:00-17:00 között, valamint szombaton 9:00-14:00
várja azon ügyfeleit, akik előre egyeztetett időpontban szeretnék átvenni a
webshopunkban leadott és bankkártyával kiegyenlített megrendeléseiket.
7.7. Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi
Felügyelősége elérhetősége: cím: 1052 Budapest, Városház utca 7., postacím:
1364 Budapest, Pf.: 144., telefonszám: +36 (1) 328-0185, telefax: +36 (1)
411-0116.
7.8. Jogvita esetén az illetékes békéltető testület a
Budapesti Békéltető Testület székhelye: 1016 Budapest, Krisztina körút 99. III.
emelet 310., levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10., e-mail cím:
bekelteto.testulet@bkik.hu, telefax: +36 (1) 488-2186, telefon: +36 (1)
488-2131. Bírósági jogérvényesítés lehetőségeiről további információk a
www.birosagok.hu honlapon tájékozódhat.
7.9. A jelen Általános Szerződési Feltételekhez a
fogyasztónak minősülő vásárlókkal kapcsolatos egyes jogokról és
kötelezettségekről való tájékoztatás céljából a következő mellékletek
kapcsolódnak:
1. számú melléklet: Elállási/Felmondási
mintatájékoztató
2. számú melléklet: Elállási/felmondási
nyilatkozat
3. számú melléklet: A
kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló
mintatájékoztató
2022.07.01
1.
számú melléklet
Elállási/Felmondási tájékoztató
Ön 14 napon
belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Az elállási határidő
attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által
megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi. Hasonlóképpen,
ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése
megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a
szerződést.
Ha Ön
elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó
egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus
úton küldött levél útján) az alábbi címre: (postán: 1165 Budapest, Zsemlékes út
25. fszt. 4., emailben: info@dreamstore.hu). Ebből a célból felhasználhatja a
mellékelt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is.
Ön határidőben
gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta
előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
A
visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a sértetlen
terméket az eredeti, kereskedelmi forgalomba hozható csomagolásában.
Ön köteles
számunkra a megrendelt terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb
elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy
átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt
elküldi a terméket.
A termék
visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.
Ön kizárólag
akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a
termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges
használatot meghaladó használat miatt következett be.
Az
elállás/felmondás joghatásai
Ha Ön eláll a
szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának
kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített
valamennyi ellenszolgáltatást (kivéve az esetleges házhozszállítási költséget).
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal
egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód
igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód
alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. Amennyiben
a termék az Ön hibájából értékcsökkent, akkor arról írásban értesítjük és az
értékcsökkenés összegével csökkentjük a visszatérítés összegét.
2.
sz. melléklet
Elállási/Felmondási
nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való
elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett:
HSG Consulting Kft.
1165 Budapest, Zsemlékes út 25.
fsz. 4.
+36 30 828 6985
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy
gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi
szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:1
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Szerződéskötés időpontja /átvétel
időpontja:2 ......................................
A fogyasztó(k) neve:
......................................................................................
A fogyasztó(k) címe:
......................................................................................
Kelt, …….
.........................................................................
A fogyasztó(k)
aláírása
(kizárólag papíron
tett nyilatkozat esetén)
1 Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy
szolgáltatás megjelölése.
2 A megfelelő jelölendő.
3. sz. melléklet
A
kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató
1. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a
kellékszavatossági jogával?
Ön a Vállalkozásunk hibás
teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt
érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt
kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint - az
alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy
kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése
lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest
aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem
kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos
leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve
mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági
jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli,
kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben
érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak
felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított
kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés
teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl
kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a
határidő legfeljebb fél év.
Kivel szemben érvényesítheti
kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben
érvényesítheti kellékszavatossági igényét, ugyanakkor felhívjuk a figyelmét
arra, hogy a termékekkel kapcsolatos szavatossági igények kivizsgálása
érdekében a termékeket a gyártó részére továbbítani fogjuk.
Milyen egyéb feltétele van
kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat
hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl
nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást
a vállalkozásunk nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után
azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a
teljesítés időpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a
termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén
Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy
termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt
termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön
kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék
hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem
felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy
pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
Milyen határidőben
érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a
termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül
érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb
feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét
kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell
bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen
esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag
akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja,
hogy:
- a terméket nem üzleti
tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika
állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy
kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a
mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy
ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre,
egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének
eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve
kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
3. Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a
jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén
vállalkozásunk jótállásra köteles az „egyes tartós fogyasztási cikkekre
vonatkozó kötelező jótállásról” szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben
meghatározott kötelező jótállás körébe tartozó termékek esetében.
Egyebekben, szerződés alapján
Cégünk jótállást a termékekre nem vállal.
Önt milyen jogok és milyen
határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
Az „egyes tartós fogyasztási cikkekre
vonatkozó kötelező jótállásról” szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben
meghatározott kötelező jótállás körébe tartozó termékek esetében, a hivatkozott
rendeletben meghatározott határidőn belül illetik meg a Ptk. 6:159. § (2)
bekezdése szerinti jogok.
Mikor mentesül a vállalkozás a
jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási
kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba
oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy
ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve
termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem
érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2.
pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.